indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij gaan over 4 weken voor de eerste keer naar Bali.. waren echte carieb-gangers.. maar wagen nu de stap naar de andere kant. Los van het feit dat we er uiteraard heeel veel zin in hebben..een vraag; kun je er zeevissen met locals? Zo ja .. welke prijs moeten we in gedachten houden?
Uiteraard zijn alle andere tips ook van harte welkom, we logeren in Ubud in een prive-huis.
Alvast hartelijk dank1

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Natuurlijk kun je zwemmen met de locals, maar wat is daar de toegevoegde waarde precies van? Je gaat toch de zee in om het gebeuren daar te bekijken? De locals zitten wel op het strand te wachten tot je weer uit het water komt hoor. Emoticon: Wink

Overigens, in Ubud zit je vrijwel in het hart van Bali, dus je bent wel even op weg naar het strand, maar gelukkig is Bali niet zo heel groot, dus met enkele uurtjes rijden moet het allemaal wel lukken.

Ho Lee Fuk

paulana
User
spacer line

Ja Joopstienstra, op Bali zijn de locals en de locale vissen erg geduldig.... Emoticon: Wink

Maar vissen met locale vissers is geen probleem, je moet er erg vroeg bij zijn, ze vertrekken zo tegen 2-3 uur am, en als alles goed gaat, want je weet maar nooit met dit weer, kom je tegen 6 am weer terug. Prijs kun je met de schipper afspreken Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Je kan zeker gaan vissen met de locals!
Ik weet het vanuit Candidasa met de prauw mee. 's Morgens vroeg op en dan vissen op Red Snapper en makreel. Misschien ook een tonijn. Reken op € € 20, maar dat had ik ook betaald voor een snorkeltocht. Afdingen kun je altijd.

Hele fijne vakantie en je gaat zeker weten weer terug naar Bali de volgende vakantie!

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Ja hoor, dat kan, je hoeft er trouwens niet persee vroeg je bed voor uit, wij gaan ook regelmatig om een uurtje of 2, spoel mee met visgaren, 2 haakjes eraan, garnaaltjes als aas en vissen maar, wij vingen weliswaar niet van die mega grote vissen, maar in ieder geval wel een heleboel kleinere. We bleven dan heerlijk op zee tot een uurtje of zes, kan je ook nog genieten van de zonsondergang. En dat alles voor maar 20 euro.
Heerlijk relaxed zo'n middagje.
Ik wens je enorm veel plezier en natuurlijk een goede vangst Emoticon: Yes!

spacer line  

Hier in Amed kun je mee wanneer je wilt met de vissers, dag of nacht, zolang je maar betaalt. De meeste mensen kiezen derhalve voor een tochtje 's ochtends net na het ontbijt of aan het einde van de middag (temperatuur en zonsterkte).

De prijs is momenteel Rp. 150.000,- voor een vistochtje van 2 uur, uit en thuis.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ooh wacht, je wil op de boot mee? Ja, dan kun je beter iemand hebben die het zware werk voor je doet, want anders komt er van vissen ook niet veel.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Emoticon: Smile Dank voor jullie reacties..het gaat vast wel goed komen.
We hebben er zoals gezegd, veel zin in ..van het ene eiland ( Terschelling) naar het andere ( Bali).Als ik zo eens rondneus op dit forum is de kans dat het niet bij deze eerste keer blijft vrij groot...

paulana
User
spacer line

Nee hoor Joop, het blijft niet bij 1 keer, kan best zijn dat je niet meer terug wilt naar dat andere mooie eiland Terschelling, zit zelf ook al een aantal jaren hier op Bali, en heb geen behoefte meer aan NL Emoticon: Party!

Om Swastiastu

spacer line  

Overigens...wat zijn de in-en uitreiskosten (visa) voor Bali?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Voor heel Indonesie 25 dollar voor 30 dagen voor VOA. Visum On Arrival.
Als je vanuit Amsterdam met Garuda vliegt kan het ook aanboord.
Betaal je iets meer. MAar sta je niet in de rij. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vergeet de vertrekbelasting niet; 150.000 Rupiah per persoon vanaf Denpasar als ik me niet vergis. Deze kan alleen in Indonesische rupiah's en in contanten voldaan worden. Dus niet net voor het inchecken al je Rupiah's weer omwisselen want dan kom je bedrogen uit.

Ho Lee Fuk

bambang
User
spacer line

www.visum.nl/indonesie-info.htm

Volgens het VisumBuro $ 30,-.
$ 5,- meer of minder moet niets uitmaken. Je moet toch het land in.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-09-2010 08:26 bambang wrote:

www.visum.nl/indonesie-info.htm

Volgens het VisumBuro $ 30,-.
$ 5,- meer of minder moet niets uitmaken. Je moet toch het land in.
Het is toch echt 25 USD, getuige de nota die mijn pa ma en broertje bij zich hadden vorige week. Ook is het voordeel van een VoA halen op Jakarta dat je na het halen van de VoA je direct via de rij 'diplomatiek' door mag lopen. Redelijk goede service als je het mij vraagt.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Daar kan ik wat mee, bedankt ! Goed om te weten dat je wat Rupiah moet bewaren voor de uitreis.
We vliegen met KLM direct flight ,via Singapore. Een vlucht waarover ik elders op dit forum al het nodige heb gelezen.
Ik reken op een fijne tijd en veel actie ; vissen/riverrafting / mountainclimbing.
Mochten jullie lezerts nog andere leuke tips hebben voor een gezin met twee kids (13&15 jr.)
dan zijn ze welkom!
Tot zover iedereen hartelijk dank voor jullie uitleg. Fijne dag allemaal!

spacer line  

Donderdag is het dan zover! We gaan ... Iemand nog last minute advies?? Maakt niet uit wat, alle goedbedoelde adviezen krijgen de nodige aandacht en afwegingen. Ik hoop dat onze , voorspelde verslaving aan Bali zal gaan uitkomen..
By the way... dat water park ..waterbom..of hoe dat ook mag heten..is dat de moeite waard
voor een keer?
Alle adviezen over tips, eten, restaurants ( Ubud) zijn van hartstikke welkom enzo.
Fietstochten ..te doen in Ubud e.o. ?
Wezullen jullie reacties nauwkeurig volgen en als we terugkomen jullie natuurlijk hier laten delen in onze bevindingen..

mvisscher
User
spacer line

Waterbombpark is leuk voor een keer, niet goedkoop, westerse prijzen, maar wel leuk voor een dagje waterpret.
Ubud : ga zeker fietsen, dat is heel goed te doen, mooie routes.
Kijk op aktiefindetropen.nl voor leuke routes, maar zomaar een kant op fietsen is ook heel leuk.
Ook zijn er mooie wandelroutes rond Ubud, als je daar bent weten de meeste hotels wel welke zijn aan te raden.

paulana
User
spacer line

Het Bali-safaripark is de moeite waard, en het vogel en vlinder reservaat.
voor groot en klein

Om Swastiastu

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ga ook eens kijken bij het GWK (garuda wisnu kantjana) monument.Als het beeld van wisnu op de garuda is geplaatst dan is het het hoogste monument ter wereld.Het ligt op de weg naar uluwatu.

Shalom

elsbeth
User
spacer line

Oké Joop, hier nog een goddelijk plekje voor de lunch: organic restaurant Puri Sari (ik meen dat het zo heette); vanuit Ubud de hoofdweg richting Campuhan (op de fiets natuurlijk), na de tunnel, maar voor de brug ergens rechts omhoog, achter een muurtje om, kom je vanzelf in de rijstvelden. Na ongeveer 10 minueten fietsen zie je links een idyllisch plekje waar je in alle rust heerlijk kunt eten/drinken/kijken.
En natuurlijk een keer naar Jimbaran om 's avonds op het strand te eten.
veel plezier

Pascal.F
User
spacer line

Elsbeth,
Hebben ze in Ubud een tunnel ???
Dan moeten ze hard gewerkt hebben want in mei was er nog geen !!!
De rest van de beschijving klopt wel,maar er is in dat restaurant niet veel keuze.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Nice

elsbeth
User
spacer line

Het voelde i.i.g. als een tunnel, dat had ik er misschien bij moeten zeggen.
Ik vond het een heerlijke plek, van die beperkte keuze kan ik me niks herinneren. Wie weet hebben ze sinds vorige zomer iets veranderd??

Pascal.F
User
spacer line

Inderdaad,een heel rustige plek op 10 min.fietsen van de markt.
Ook niet vergeten te raften in de buurt van Ubud en een bezoek aan Tegalalang.
Een bromfiets huren en rond Ubud toeren.Kijk ook eens op deze site http://www.actiefindetropen.nl/indonesia.
Gewoon schiterend !!!
Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

spacer line  

Pascal, die site staat reeds enkele maanden bij mijn favorieten ! Maar bedankt voor de tip.
Het restaurantje Puru Sari gaan we zeer waarschijnlijk wel opzoeken..
Is een dagje (of twee) naar een eilandje voor de kust ook een optie? Zoja, graag advies hierover..alvast dank.

arjapi
User
spacer line

wij hebben al meerdere keren via Island Explorer gezeild naar eiland Lembongan, waarvan 1x met overnacht in Coconut Beach en een keer in 1 dag v.v.
Het is echt schitterend al zijn de golven soms wel hoog(alleen als er echt veel wind staat). La je op Lembongan ;s avonds over de baai kijkt is het net of je in Vietnam de sampans ziet varen in de schemering. Echt schitterend.
Heel fijne reis en verslaafd 4ever.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,708,136 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com