indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Adik_5
User
spacer line

Hoi allemaal,
Soms zit ik naar een Maleis woord te zoeken, en heel soms kan ik er niks over vinden. Heeeel ferfelend vind ik dat.
Maar ik denk dat sommige andere forumgebruikers daar ook wel eens mee zitten. En dat anderen juist wel dat woord of betekenis weten.
Op het moment ben ik op zoek naar de vertaling, de betekenis of het gebruik van:
- een rijstlepel. Dus een lepel speciaal voor de rijst op te scheppen uit de grote pan. Sendok nasi ken ik al, maar die bedoel ik niet.
- pedot. Scheen gebruikt te worden wanneer iets op was. Kan het zijn dat het alleen Makkasaars is?

Grts-/Frank

daft_punk
User
spacer line

ajanxie
User
spacer line

Ik zoek de tekst ' net als mijn vader' in het Pasar Maleis voor een jongen die net zijn vader heeft verloren en de tekst in Pasar Maleis wil tattooeren. Kan iemand mij helpen!

Ankie

Kayhalla
User
spacer line

ajaxie of Ankie wat dach je van "SERUPA" (betekend gelijkenis) of "" AMAT SERUPA"" (gelijkend)

"SERUPA PAPA" (gelijk mijn vader) voor vader kan je ook BAPAK of AYAH gebruiken.

Kayhalla
User
spacer line

PEDOT in het javaans betekend het breken van een lijn-touw maar meer van lijn van een vlieger of hengel

Kayhalla
User
spacer line

PEDOT in het javaans betekend het breken van een lijn-touw maar meer van lijn van een vlieger of hengel

spacer line  

On 17-11-2010 10:24 Kayhalla wrote:
PEDOT i n het javaans betekend het breken van een lijn-touw maar meer van lijn van een vlieger of hengel

In de oude Kamus Umum Bahasa Indonesia (W.J.S Poerwadarminta) staat het woord pedot niet . Omdat het Javaans is.

Bij de standaarboek Kamus Indonesia Belanda van A Teeuw staat het woord pedot wel , met een aantekening dat het van Javaans afkomstig was.
In Bahasa Indonesia is het putus .

Bahasa Maleis bestaat eigenlijk niet , wel Bahasa Melayu .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,549,168 topic views - 227,651 posts - 13,619 topics - 19,296 members - last post @ 18-08-2018 14:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,085,319 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com