indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ron broens
User
spacer line

We willen volgend jaar naar de oerang oetans welke plek is het leukst Bukit lawang of Sepilok? Sepilok is qua verbinding beter maar we gaan toch voor het beste van de 2 en liefst het minst toeristische dus wie is er geweest en kan me meer vertellen

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Het is weer heel lang geleden dat ik er geweest ben maar ik ben naar bohorok geweest.Dat is een resocalisatie kamp voor die orang oetans die bij de mensen weggehaald zijn en klaar gestoomd worden om weer in het wild teruggezet te worden.Het zijn meestal nog jonge orangs die gewoon los door de bomen zweeven.Op gezette tijden klimt zo"n mannetje de boom in met trossen pisang en gaat dan op een houten flonder in een boom zitten en roept die orangs.

Shalom

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou ja voor Sepilok moet je in elk geval ook naar een ander land.... Sabah, het Maleise deel van Borneo. Ik meen uit andere postings begrepen te hebben dat je volgend jaar naar Indonesie wilt Emoticon: Confused
Ik kan zelf alleen Semenggoh ten zuiden van Kuching (Sarawak, ook Maleis Borneo) en Bukit Lawang vergelijken.

Destijds , het is al minstens 10 jaar geleden, kon je in Semenggoh met de bus en een klein stuk lopen door het bos over goede (en inmiddels vast welbetrede) paden waar je vanaf een platform twee keer per dagen het voeren van de orang oetangs kon zien. Geen idee of daar bv trekkings mogelijk zijn. Ik heb begrepen dat Semenggoh vergelijkbaar is met Sepilok.
Die keuze heb je in Bukit Lawang (veel kleinschaliger en zeker simpeler) in elk geval wel. Je kan in de ochtend of de middag de rivier oversteken en naar boven klimmen maar er niet al te veel plek. Veel leuker is om een dag (zelfs een halve dag is mogelijk) met een gids het bos in te gaan en ze in het wild te zien. Dan zie je ook nog veel andere prachtige dingen, dieren en en dan is ook nog het zuiden van Kalimantan het overwegen waard om de orang oetangs te zien maar Bukit Lawang zal gemakkelijker zijn gezien de relatief kort afstand van Medan. En verderop naar het noorden in Aceh is Ketambe (ten noorden van Kutacane) nog een mogelijkheid maar de weg ernaar toe is minder.... Emoticon: Cry

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,499 posts - 13,535 topics - 16,964 members - last post @ 13-12-2017 21:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,355,245 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com