indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hoi,

Ik wil naar Indonesie en wil mijn visum in Singapore aanvragen. Kan dit nog? Ik heb namelijk gelezen dat Nederlanders dit nu alleen nog in Nederland kunnen doen. Laat me a.u.b. zo snel mogeijk weten of ik het nog in Singapore kan doen.

Bij voorbaat dank.

Papaya

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Waar heb je dat gelezen? Kijk eens rond in dit forum. Voor zover ik weet geen probleem als je het in Singapore aanvraagt, zelfs veel sneller dan in Nederland

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hoi allemaal,
Ik ben dinsdagmorgen in Singapore aangekomen. Om 12 uur was ik bij de indonesische ambassade en vroeg mijn toeristenvisum aan. Ik moest wel eerst een retourticket naar Batam kopen ( 25 $ Sing ) ongeveer 12 Euro, omdat ik geen retourticket naar en van Indonesie heb. Donderdagmiddag om drie kon ik mijn paspoort en Visum al ophalen. Mijn visum is geldig voor 60 dagen. Ik hoef dus niet naar de Immigratie na 30 dagen om een stempeltje te kopen voor nog eens 30 dagen. Het duurt in Singapore dus maar 2 dagen om een visum aan te verkrijgen. Voor mensen die niet teveel geld in Singapore willen uitgeven heb ik nog een paar tips: In "Little India" kun je heerlijk Orientaals eten tegen redelijke prijzen. Ik sliep in Hawaii Hostel op Bencoolen Street. Kost slechts 12 Euro per nacht en ligt centraal. Een taxi van dit hostel naar de ambassde kost ongeveer $ 5 Sing. Vanaf Batam heb ik een ticket naar Yogyakarta gekocht. Kost slechts 55 Euro. Transit in Jakarta. Deze vlucht vertrekt iedere dag om 12 uur . Nou ik ga heerlijk genieten en hoop dat jullie wat aan mijn adviezen hebben.
Groet, Papaya

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Papaya,
Wij weten uit eigen ervaring dat de aanvraag van visums voor langere tijd gwoon perfect verloopt, maar dan via een visumconsulent.
Leuk om te lezen dat de aanvraag in Singapore zo soepel en niet te vergeten goedkoop afgehandeld is als je het zelf regeld.
Tuti & Jan

celia
User
spacer line

papaya --wat is het adres van de Indonesische ambassade ?
bedankt

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Onze naam is wel niet Papaya maar op deze site vind je alle info die je nodig kan hebben.
http://www.kbri.org.sg/

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Indonesian Embassy
7 Chatsworth Road, Singapore 249761
Tel:6737-7422 , Fax:6737-5037, 6235-5783

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

jee, wat goed zeg! zo eenvoudig is het dus te regelen. maar wat heb je nu betaald voor het visum? dit kon ik niet opmaken uit je tekst. verder is het heel duidelijk, leuk dat je dit even opschreef.
veel plezier nog in indonesie!
klarina

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Ik vraag me af of het wat uitmaakt of je grootverbruiker van visa bent of gewoon een toerist. Men ziet aan je paspoort of je min of meer permanent in Indonesie woont. Het is ook een ander soort visum. Een sosbud (sociaal/cultureel) visum zal waarschijnlijk niet zo snel gaan als je het zelf doet. In dat geval is zo'n bureau makkelijk...
adres en naam graag.... Dlm Emoticon: Stupid

Wayang Golek: Petruk

kleinsmann
User
User icon of kleinsmann
spacer line

hmmmz zelf sociaal visum regelen is ook erg snel hoor.en veel goedkoper dan met zgn visumbureaus(praat echt alleen over singapore nu).je hebt alleen een sponsorbrief nodig en de rest gaat vanzelf. wachttijd is 3 dagen (bv maandag brengen, woensdag halen). Kosten 60 sin$.Singapore is heel makkelijk...
je kan het ook in 1 dag regelen maar dat alleen met zgn runners en die zijn duur (JE MOET WEL VOOR 9UUR 'SMORGENS IN SINGAPORE ZIJN!!) ik betaalde de laatste keer 160sin$ (80Eur) voor de runner (incl kosten visum).
Met de runner werkt het heel fijn opzich en je bent niet lang in Singapore,wat ook best duur is...(ik prefereer toch echt Indonesia).

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hoi Klarina,

Ik heb 70 Sing dollars betaald. Dat is nog geen 35 Euro.

Pitrik
User
spacer line

He Papaya,

Nu jij dit onlangs geregeld schijnt te hebben. Weet jij toevallig ook een internetadres van de ambassade in singapore? Heb jij je bootticket gewoon in de haven gehaald waar je vertrok en moest je dit persoonlijk doen, met paspoort? En voor de zekerheid, die aanvraag duurt echt 2 dagen, kan niet sneller tegen betaling bijv.?
bvd!

senior
User
User icon of senior
spacer line

Hallo...topic is meer dan 5 jaar oud.....

hati hati, pelan pelan

senior
User
User icon of senior
spacer line

Hallo...topic is meer dan 5 jaar oud.....dus Papya heeft dit niet onlangs geregeld.

sorry...dubbel antwoord Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-01-2010 18:39 Pitrik wrote:
He Papaya,

Nu jij dit onlangs geregeld schijnt te hebben. Weet jij toevallig ook een internetadres van de ambassade in singapore? Heb jij je bootticket gewoon in de haven gehaald waar je vertrok en moest je dit persoonlijk doen, met paspoort? En voor de zekerheid, die aanvraag duurt echt 2 dagen, kan niet sneller tegen betaling bijv.?
bvd!

5 jaar geleden is niet onlangs.

De website van de Indonesische ambassade in Singapore staat al in dit topic vermeld, even doorlezen dus.

Boottickets haal je in de haven, wel zo handig.

De aanvraag duurt tegenwoordig drie werkdagen en kan ook binnen 4 uur gedaan zijn, als je gebruik maakt van een tussenpersoon. Uiteraard tegen betaling.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hi Gangs,

Ik doe het tegenwoordig niet meer zelf, ik laat het doen door Hana Express.
www.hana-express.com.sg
Je geeft je paspoort voor 10:00 aan een visumconsulent en om 15:00 dezelfde dag krijg je het weer terug met een visum erin.
Snel en natuurlijk een stuk goedkoper omdat je geen twee nachten in Singapore hoeft te overnachten.

simpati
User
spacer line

Hana Express
Ik heb vorige week mijn visum ook door Hana Express laten verzorgen, ervaring net als papaya, al de benodigheden werden in het hotel opgehaald en ook weer afgeleverd.
Contacten lopen erg soepel via email, de gegevens zijn te vinden op: http://www.hana-express.com.sg/
Salam,
Jan
Malang

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,486 posts - 13,534 topics - 16,956 members - last post @ 13-12-2017 06:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,327,887 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com