indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Slamat forumleden,
Heb een grote plant in huis, ooit gekregen als stekje uit Indonesie en inmiddels enorm gegroeid na 8jaar.
Is deze plant hetzelfde als aloe vera?
Het is een cactusachtige plant met grote uitlopers; vorig jaar heeft hij prachtig gebloeid met grote rode bloemen.
Wie weet meer?het schijnt ook een geneeskrachtige plant te zijn, maar waarvoor?
zal een foto sturen
Bedankt alvast Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

lidah buaya is inderdaad aloe vera. Er zijn grotere en kleinere varianten (de grote hebben 'bladeren' tot een halve meter als niet groter) en liggen hier in de meeste supermarkten voor de verkoop per kilo. De schil eraf halen en het binnenste gel-achtige product is onder meer te gebruiken voor brandwonden. Ook kun je het na koken eten, maar echt veel smaak heeft het niet naar wat ik heb ervaren. Maar misschien is er een maaltijd van te maken of zo..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wilma,

Kijk maar eens op Wikipedia. Als je daar de Nederlandse versie neemt dan kom je bij Aloe Vera uit. Het werd vroeger al vaak in cremes gebruikt maar tegenwoordig is AV echt in en wordt het vooral in de cosmetica veel toegepast. (oa dagcremes, lippomades) en er worden zelfs drankjes (De Tuinen) van gemaakt, Dit schijnt goed voor de ingewanden te zijn.

Maar ff googlen en je weet alles. Emoticon: Wink

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bambang
User
spacer line

De supermarkt Dirk van den Broek verkoopt de frisdrank Aloe Vera (zonder prik) met vruchtjes. Erg lekker.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Mijn zusters gebruikten de gel voor hun haar om het dik en vol te maken.Ze smeerden het ook regelmatig op mijn kop vandaar dat ik nu botak ben.

Shalom

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Bedankt voor de tips.
Nou Bokito, die uit Blijdorp was flink behaard en sterk, ramde de hele boel omver,haha
Mogelijk hebben je zusters iets anders gebruikt?! Emoticon: Bye bye
Bambang, C1000 had kortgeleden aloe vera drank in de aanbieding, inderdaad met het vruchtvlees.
1,99 voor een 1,5 literfles, echt lekker vind ik het niet

spacer line  

Selamat sejahtera,

Heb afgelopen mei op het terrein van het IPB Universitas Pertanian in Bogor es cingcau lidah buaya gehad, is te eten maar vond het niet lekker, maar ja smaken verschillen nou eenmaal. Lidah buaya is dus wel eetbaar.

Dadag.

Alaaf

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Met deze plant gaan ze elkaar ook te lijf in Tenganan, Karangasem.....

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Ik heb er een foto van, op mijn bureaublad, maar krijg hem niet geplaats in dit kader....

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Heb gehoord dat je er ook een hoestdrank van kan maken.
De bladeren , in stukjes gesneden opkoken en vermengen met gula djawa, daarbij flink wat verse gember en het sap van een citroen.daarna zeven, af laten koelen.
Zachtjes laten inkoken, eventueel wat water toevoegen., en wat asam.
Het is een heel oud recept, gekregen van een bejaarde dame, geboren in Kediri.
Ga het proberen!
voor je het weet staat de winter weer voor de deur!oh ja, als het klaar is doe dan het mengsel in een brandschone fles, of pot en in de koelkast bewaren

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,279,455 topic views - 233,329 posts - 13,683 topics - 23,671 members - last post @ 19-08-2019 13:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,165,425 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com