indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

petermax
User
spacer line

wij willen volgende jaar naar sulawesi en dan naar kalimanta kunnen wij daar op de eilanden auto met chauffeur huren en op die eilanden is daar gemakkelijk hotels boeken wij zijn met 8 personen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja hoor, heel gemakkelijk. Vooral als je op Kalimantan in Pontianak, Banjarmasin of Balikpapan begint. Wel rekening houden met behoorlijke afstanden, dus goed dan wel niet teveel plannen.
Sulawesi is uitstekend te berijden per auto startend vanuit Makassar, Manado, Palu of Kendari. Ook daar echter weer behoorlijke afstanden ( well , eigenlijk geen afstanden maar langdurig om te overbruggen). Houd rekening met een gangbare snelheid van 30 km p/u om afstanden en duur te meten.

Pamelabak
User
spacer line

Kalimantan en Sulawesi zijn goed te bereizen. Op beide eilanden hebben we een gids, chauffeur en auto gehuurd. De gids weet ook heel veel wat betreft hotels, guesthouses lodge etc.

elsbeth
User
spacer line

Sulawesi ben ik nu 3 keer geweest. Geen problemen om een hotel te vinden, al had ik die de laatste keer van tevoren geregeld. Maar over het algemeen meer dan genoeg plaats in de hotels. Tanatoraja zou ik misschien iets vastleggen als je met 8 personen bent. Het eerste vervoer van Makassar naar Tana Toraja had ik hier al geregeld, daarna alles ter plekke. Geen enkel probleem. Sulawesi is een prachtig eiland, ook Centraal en Noord Sulawesi.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt Elsbeth. Jammer genoeg ben ik er al een aatal jaren niet meer geweest maar het is een prachtig eiland met prachtige natuur en prettige bewoners. Sulawesi is zeker makkelijk te bereizen van noord naar zuid en omgekeerd (ca. 1 maand).
Kijk eens op http://www.sulawesi-indonesia.com (contactpersoon Jan Wezendonk in Makassar).

Dyveke
User
spacer line

Over een maand ga ik met mijn twee zonen van 6 (bijna 7) en 9 jaar naar Sulawesi
Lezen over Sulawesi heeft duidelijk gemaakt dat een maand tijd niet veel is en zeker niet genoeg. Jammer, maar dat is de tijd die we tot onze beschikking hebben. 28 nachten.
Aan de andere kant maakt het waarschijnlijk niet uit wat en wanneer en waar we naar toe gaan in Sulawesi, ongeacht wat, het zal een geweldige reis(-ervaring) worden.

We komen aan in Makassar op 13 juni en de eerste 3 nachten brengen we door in Makassar.
Op 6 juli moeten we in Manado zijn om naar Bunaken te gaan. We vertrekken vanuit Manado op 12 juli.

Vanwege mijn jongens ik wil niet de hele tijd onderweg zijn. Ik wil graag enkele bases van 5 - 7 nachten (3 – 6?) maken en van daaruit dagtochten maken en gewoon daar zijn. Ik realiseer me dat we tussen de bases waarschijnlijk enkele dagen moeten reizen.
Vele uren in de bus is denk ik wat veel voor de jongens, maar omgekeerd willen we wel –ook- met de lokale bus reizen om zo dicht mogelijk bij het gewone leven te komen. Een optie zou kunnen zijn af en toe een nachtbus en/of toeristische airco-bus te nemen om een flinke afstand af te leggen.

Ik zou ook wel een deel van Noord-Sulawesi willen verkennen. En Centraal-Sulawesi. Hebben we tijd voor dit alles en wat zou volgens jullie een goede planning zijn?

Bottom line is dat we Makassar verlaten de 17e juni en op 6 juli in Manado moeten zijn.
Ik wil graag de silkfactory bezoeken in Sengkang. Malino en Bantimurung lijken ook leuk om te bezoeken. Wat is jullie ervaring?
Ik sta open voor suggesties hoe de weken in te vullen tussen Makassar en Manado. De enige "must" is niet te veel op de weg en dat we het leven op Sulawesi beleven en niet (alleen) toeristische hoogtepunten. Misschien Toraja overslaan en in plaats daarvan naar het Mamasa gebied? Dan zullen we behoefte hebben aan een gids ben ik bang, maar dat biedt ook weer andere mogelijkheden. Weet iemand een gids?

Tomohon lijkt een goede uitvalsbasis voor Noord-Sulawesi voordat we naar Bunaken gaan. Zijn jullie het hiermee eens?

Hoe er te komen? Met de bus naar Gorontalo en verder naar Katamobagu?

Ik heb nooit eerder georganiseerd gereisd, koop meestal gewoon een ticket en laat mij leiden door het toeval, maar reizen met kinderen vergt iets meer overzicht en geplan. Maar het reisschema moet niet te strak, er moet voldoende tijd en mogelijkheden voor het toeval overblijven.

Ik ben al 2 x naar Java, Bali, Lombok en Gili T geweest vele jaren geleden. Ik reisde met de lokale bussen en verbleef in prive-woningen en kleine losmens en at op de Pasar Malam en kleine warungs. Ik vond het geweldig en ik dacht toen al graag terug te willen komen om met kinderen te reizen!
Nu, 20 jaar later, is het tijd geworden om Sulawesi te verkennen met mijn kinderen.

Ik hoop dat ik van jullie ervaringen gebruik mag maken!

Vriendelijke groet,

Dyveke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,329 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com