indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 18-09-2005 16:12 londoh wrote:
Hi Richy,

Er is een Universiteit die in Jakarta allerlei moeilijker dingen doet. Ik ben er wel eens geweest en ziet er fantasties uit. Ik moet het even opzoeken. Ik was daar door mijn tandarts naar verwezen die daar het vak had geleerd.
Emoticon: Shiny
Gruces

Lon, bedoel je die Universitas bij Senayan? Klinkt iets bekent in de koeping van mijn meisje... maar heb je daar niet van die studentjes die aan het werk gaan (onder begeleiding van doktor gigi)?
Yerun ook bedankt voor jouw aanlevering Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 18-09-2005 22:59 Richy wrote:

...

... maar heb je daar niet van die studentjes die aan het werk gaan (onder begeleiding van doktor gigi)?

Iya Richie je heb gelijk, ik ben in het WG geboren stonden ook allemaal studentjes om heen zo weet mijn moeder zich nog te herinneren en geen hond wil natuurlijk naar het AMC in Amsterdam, beter een "echte" dan dat moderne geklooi. Technieken die zich in de loop der eeuwen bewezen hebben Emoticon: Yes!

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dokter Jigong .

Het is moeilijk om een Dokter Jigong te kiezen .
Je moet keuze gaan maken tussen .
Prijs , Kwaliteit , Ervaring . En de kommunikasi.

Vroeger zeg ik altijd , geen jonge tandartsen , maar als ze ouder zijn (veel ervaring) kunnen ze ook last hebben van beginnende Parkinson.
Je weet maar nooit.
En verder hoe vaak worden de beitels gesterilliseerd ?
Trouwens een zingende tandarts en met veel handbwegingen vind ik een beetje vreemd .(last van zenuwen en parkinson ?)
Geef mij maar mijn eigen bekende dokter jigong , een chinees die spreekt vloeibaar nederlands want hij woont in amsterdam.

groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Om Sid,

Ik denk wel dat ik een beetje gestoord ben. Ik doe voor 90% mijn zaken in Indonesia met orang Cina. Als ik naar de dokter of tandarts moet zijn dat pasti orang Cina. Ik heb een tandarts in een kleine propinsi stad in West Java. Emoticon: Shiny Zijn vader is tukang gigi, zijn twee broers zijn ook tukang gigi, maar hij is dokter gigi en zijn vrouw ook. Je lach je rot.Ik denk dat ik van orang Cina geleerd heb hoe Indonesia in elkaar steekt. Ik ken met dese mense membaca en menulis. Hoe ken dese Emoticon: Confused

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Om Lon ,
Klopt , je kan veel leren over een volk als je de kans krijgt om van de visie van de andere kant kan te leren kennen.
Mijn dokter gigi is altijd een chinees en als het kan uit indonesie.Ik heb veel studiegenoten (uit mijn P.P.I. tijd) en nichten die dokter gigi zijn , maar in principe ga ik altijd naar vreemden.
Hier maakt je ook een verschil tussen ahli gigi en dokter gigi.
Maar die oude ahli gigi's (vaak turun te murun = generaties lang) zoals in indonesia zijn bijna uitgestorven.Maar schijnt dat ze echt vak mensen zijn.

Maar in nood geval kan je altijd naar de barbier gaan die je tanden kan uit trekken met een tang.

groetjes.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Kejoh je hebt gelijk,al die verhalen klinken interessant ,geloof best wel dat er in Indonesie goede tandartsen zijn,voor trek en vulwerk,maar kroon en brugwerk daar komt toch wat meer voor kijken.
De medische nazorg laat te wensen over,want als jij vertrokken bent naar nederland en er zouden complicaties ontstaan,dan denk ik niet dat jou tandarts te poppelen staat om je te helpen.Dus heb je garantie tot de deur,
De kronen en bruggen worden nog altijd gemaakt door tandtecnische laboratoriums en de tandarts plaats ze alleen maar in je mond.
Naar mijn weten ben ik nog geen laboratorium op Bali tegengekomen,dus worden ze elders jakarta of in de buurlanden geproduceert.
Het omslijpen van het element ,dat kunnen die tandartsen wel,dat is handwerk,maar of die kroon op de millimeter nauwkeurig gemaakt is heb ik mijn ....twijfels
Geloof maar niet als dat ding niet past ,hij die kroon terug stuurt.
Meestal wordt die kroon terplaatse passend gemaakt,en daar zit juist het probleem.
Misschien zal je het eerste jaar geen problemen hebben,maar de ellende begint meestal na die tijd,vaak los zitten en wortelontstekingen.
Mijn advies vraag aan je tandarts of die het niet zwart wilt doen,het spaart je een hoop kosten.Ik kan mij niet voorstellen ,dat hij nee zegt !!!!!
Op dit moment kost een kroon gemiddeld 400-550 per stuk hangt ook van het materiaal wat je gebruikt.Dit is meestal opgespilts de tandarts berekend per element omslijpen en eventuele foto"s maken 250 -300 en de rest is tandtechniek
Goud op porselein is het beste omdat goud een edel metaal is en dit veroorzaakt geen bijwerkingen,alle andere materialen zoals wiron en menige andere legeringen hebben bij veel mensen bijwerkingen ,omdat er mondzuren vrijkomen waar bij reacties onstaan in je mond zoals ,pijnelijk scheuten bij te warme en koude dingen die je eet.
En als dat toch nog te duur is dan kan je altijd terrecht bij de medische faculteit tandheelkunde te Utrecht of Amsterdam.
Daar zijn 5 e jaars studenten (aankomende tandartsen dus) bezig met hun praktijk ervaring op te doen dit onder toezient oog van een professor of hoogleraar,en je betaalt meestal de materiaal kosten en een kleine vergoeding,maar je bent zeker dat er niets fout kan gaan.
Nadeel vaak een wachtlijst,maar zeker de moeite waard.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,445,783 topic views - 223,953 posts - 13,528 topics - 16,745 members - last post @ 24-11-2017 02:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,490,166 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com