indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

orko82
User
User icon of orko82
spacer line

Beste lezer,

Ik zit een beetje in dubio. Ik zou graag in maart / april 2011 richting (oostelijk) Java willen om daar 3 weken te gaan rondtrekken met evt een paar dagen Bali als afsluiter. Ik heb tickets van Singapore Airlines gezien indirect naar Surabaya voor 800 euro p.p. Nu weet ik dat Singapore Airlines top of the bill is, maar als ware Nederlander zou ik toch willen weten of ik goedkoper naar Oost-Java kan. Wie kan mij helpen door te vertellen met eigen ervaring wat hij/zij kwijt is geweest voor een vlucht richting Oost-Java? Dit mag bijvoorbeeld ook met tussenstop Kuala Lumpur zijn geweest icm verdere vlucht van AirAsia.

Jangan stress, maar toch zou ik het graag willen weten voordat ik nu een ticket boek en 2 maanden later erachter kom dat veel goedkoper kon.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en adviseren. Alvast bedankt!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is altijd een beetje koffiedik kijken.
Je zou nog kunnen wachten op Malaysian Airlines. De goedkoopste tarieven met MAS zijn bv eind december 640 euro (Amsterdam-Jakarta) en ik heb afgelopen april voor Amsterdam-Medan 537 euro betaald.

Maart en april zijn goedkope maanden. SQ heeft haar tickets wel eens goedkoper gehad (ik betaalde afgelopen december 695 euro).
Ik weet niet hoe het met Garuda zit. Vind wel dat je SQ en MAS goed met elkaar kunt vergelijken.
Natuurlijk kun je ook iets met Air Asia, Emirates of Turkish Airlines iets doen maar dan moet je altijd een extra ticket erbij kopen en je bent gegarandeerd langer onderweg. Verder ligt het er maar aan hoe gebonden je bent aan een bepaalde boekingsperiode.

Ik zou wachten denk ik.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

orko82
User
User icon of orko82
spacer line

Bedankt Anne Mieke voor je reactie. Ik denk inderdaad dat ik nog een paar maanden afwacht met boeken.

joost
User
spacer line

De MAS is zelfs duurder als nu zult boeken voor mrt/apr dan SA.
Als ik jouw was zou ik me inschrijven op internett bij beide maatschappijen zodat je steeds een nieuwsbrief en aanbiedingen ontvangt .
Duurt nog lang dus rustig wachten zoals Anne Mieke reeds schreef.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

En nog beter, inschrijven op zoveel mogelijk elktronische nieuwsbrieven....

SQ wacht altijd om MAS en vv. Heef SQ aanbiedingen dan komt MAS er geheid achteraan en omgekeerd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sanvel
User
spacer line

Ik heb laatst voor in maart 2011 geboekt bij vliegwinkel voor MAS voor 4 weken naar Yogja EURO 643 met tussenstop in Kuala Lumpur :-)

orko82
User
User icon of orko82
spacer line

Heeft iemand ervaring met Cathay Pacific vliegen naar indonesie?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-09-2010 19:04 orko82 wrote:
Niet naar Indonesie, wel naar Maleisie (Sabah en Sarawak). Heel goede maatschappij, hoort voor mij in het rijtje Singapore Airlines, MAS en Thai Airways thuis.

gr
Anne Mieke

spacer line  

Hoi Orko82
Ik heb eerder met CP gevlogen maar vond het niet echt geweldig hoor.
We begonnen met een vertraging van 4 uur enkel omdat er 1 toilet niet goed werkte.
We hebben wel op kosten van CP kunnen eten op schiphol. De reis gaat via Hongkong en dat is dus niet echt de kortste mogelijkheid en de vlucht duurd dus totaal best wel wat langer. De service is wel goed maar dat vind ik eigenlijk bij elke maatschapij wel.
Dus puur op reis tijd zullen wij nooit meer met Cathay vliegen.
KLM is ook zo verkeerd nog niet en ze vliegen op een goede tijd en vrij direct en dus kortere reistijd.

Veel succes met je keuze

smurfje3
User
spacer line

Wij hebben gevlogen met Cathay naar Bali via Hong Kong. Goede vlucht, veel beenruimte, vriendelijk bediening en het eten was ook goed. De vlucht is wel erg lang maar als je de prijzen vergelijkt dan was de lange vlucht het wel waard

paulana
User
spacer line

als je de prijzen vergelijkt was het de lange vlucht wel waard, okay maar als je vakantie hebt, wil je toch niet te lang in het vliegtuig zitten lijkt me Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

ff kijken bij de aanbiedingen van D-reizen.
Amsterdam - Jakarta

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

paulana
User
spacer line

Hallo Sabar2 , D-reizen bestaat dus nog wel? men vertelde mij dat ze op de fles zijn

Om Swastiastu

pierre
User
spacer line

Paulana, D reizen bestaat zeker nog wel.
Vanmiddag nog een aanbieding gezien.
€ 706,- retour amsterdam - jakarta met Cathay pacific.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-09-2010 17:05 pierre wrote:

Paulana, D reizen bestaat zeker nog wel.
Vanmiddag nog een aanbieding gezien.
€ 706,- retour amsterdam - jakarta met Cathay pacific.

Die bedoelde ik dus, maar let wel op er is een "actie-periode"
D-reizen bestaat zeker nog Paulana en hebben regelmatig aanbiedingen naar Jakarta,Denpasar,Bangkok,Manilla met leuke lokale aanbiedingen op die bestemmingen reis je vaak goedkoper verder, het is even puzzelen soms
maar het scheelt in de portemonnee voor Indonesia-gangers.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome (of Jakarta) leiden Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Met Aiir Asia weliswaar iets langer maar stukken goedkoper retour Kuala Lumpur vanaf 400 euries retour plus je reisje naar Londen.
Ook kun je langer als 30 dagen weg voor die prijs!!!
En verder vliegen is erg goedkoop, als je van te voren boekt, naar alle Aziatische bestemmingen.....
Ook kun je eerst daar rond kijken en dan verder vliegen...
Wel voor 3 okt boeken en reisperiode tot en met april 2011!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

willemgeheim, hoeveel uur kost jouw reis van 'deur tot deur' (vliegveld Nederland tot vliegveld Indonesie dan) in totaal als je met AirAsia vliegt? Als ik 'rechtstreeks' vlieg met een maatschappij vanaf Schiphol naar Jakarta dan staat hier een vrij vast aantal uren voor, met AirAsia vliegen moet flink langer duren, want eerst moet je nog naar London, en in Kuala Lumpur heb je vaak geen mooie aansluiting (van maximaal een uur of vier-vijf), dus heb je hier ook weer extra tijd. Buiten dus nog de extra kosten die je eraan hebt.

spacer line  

Als ik hier 's morgens met de trein vertrek ben ik de volgende avond lokale tijd in Padang
maar in uren is het tussen de 26 en 30 uur en overstappen moet ik altijd in kul.
Er is geen maatschappij die rechtstreeks naar Padang vliegt.
Het zou wel sneller kunnen maar daar betaal je dan ook voor.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Een omweg via Londen via Air Asia kan soms voordeliger uitvallen en is dan leuk om te doen als je niet zoals velen gebonden bent aan maximaal 3 of 4 weken vakantie . Anders is een wat duurdere optie toch beter gezien de toch wel aanzienlijk mindere reistijd.

Ook ik heb als "zuinige" Hollander Emoticon: Stupid deze optie wel eens genomen , maar ik heb dan ook 3 of 4 maanden vrije vakantie tijd in de zomer en dan vind ik het wel leuk om eens wat langer op een vliegveld rond te kijken of bij een lange transit in Londen of KL de stad zelf te verkennen...

hati hati, pelan pelan

orko82
User
User icon of orko82
spacer line

Via AirAsia is inderdaad vrij goedkoop vai Londen, maar je moet er wel de tijd en zin in hebben om wat extra reistijd voor lief te nemen.

Via Garuda lijkt het mij interessant te vliegen naar Jakarta gezien de korte vluchttijd. Heeft iemand ervaringen met Garuda? Om mij heen hoor ik wat minder positieve verhalen namelijk.

spacer line  

KLM,Garuda kortere reistijden, en ja via D-reizen vliegtickets boeken ideaal!
En net wat de andere gebruikers adviseren wacht even met boeken...... Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Als vertrek vanaf Dusseldorf geen al te grote logistieke problemen oplevert (vanuit het westen en noorden van Nederland misschien wel, vanuit het oosten en zuiden minder) kan ik uit persoonlijke ervaring Turkish airlines zeker aanbevelen. Deze vliegen inderdaad ook vanaf Schiphol, maar zijn dan ruim 100 euro duurder. Voor mij is Dusseldorf hemelsbreed even ver, en van deur tot deur even lang onderweg, als b.v. Eindhoven of Brussel. Aangezien Schiphol voor mij hemelsbreed even ver, en van deur tot deur even lang, is als Frankfurt, is deze laatste ook altijd een serieuze optie, b.v. met Oman Air. Zelfs vertrek vanaf Parijs met b.v Saudi Airlines is een serieuze optie, aangezien Paris Charles de Gaulle uitstekend bereikbaar is met de TGV, zowel vanaf de Randstad, als (voor mij) vanaf Aken of Luik.
Zelf heb ik voor komend jaar de keuze gemaakt voor Air Asia vanaf Londen. Daar naar toe (Stansted) ben ik van deur tot deur even lang ( vanaf Dusseldorf met Air Berlin ruim één uurtje vliegen en 3 uurtjes tussenstop) onderweg als naar Schiphol of Frankfurt, en de vlucht naar Kuala Lumpur is non-stop. Weliswaar ben ik door de aankomst om 19.00 uur genoodzaakt daar te overnachten (Tune hotel), maar dat was ik toch al van plan om dat bij aankomst in Jakarta (FM7-Hotel) ook te doen. Vanaf KL de volgende morgen rechtstreeks naar eindbestemming Solo (Yogyakarta is ook mogelijk).
Persoonlijk bevreemdt het mij altijd, dat mensen zo snel mogelijk de eindbestemming willen bereiken, dat ze zelfs honderden euro over hebben om een paar uur op de reistijd te besparen, terwijl ze op de plaats van bestemming 4 weken alle tijd van hun leven hebben.
Dan neem ik die paar uurtjes extra reistijd voor lief, heb een tussenstop om de benen te strekken, of om een overnachting tussendoor te nemen, en zodoende uitgerust op de plaats van bestemming aan te komen, en eventueel uitgespaard geld daar te besteden.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Leonard
User
spacer line

Zelf stond ik verbaasd over de uiteenlopende prijzen die worden gevraagd voor bijvoorbeeld de bestemming Jakarta. Komt bij dat ik zelf aleesbehalve handig ben met het vinden van een goedkoop alternatief. Niettemin vond ik via Cheaptickets Duitsland een vlucht vanuit Duesseldorf, geboekt begin september t.b.v. medio januari 2011. Maatschappij is Turkish Airlines met tussenstop Istanbul en Kuala Lumpur. Prijs was toen 607 euro. Zelfde vlucht had ik abusievelijk ook via Cheaptickets NL geboekt en was toen 20 euro duurder, maar kon worden gecancelled.
Vorig jaar vloog ik met Emirates en betaalde 950.

Sukses,

Leonard.

janp013
User
spacer line

Ik ben 2 keer met CP naar Bali gevlogen.
Ik heb geen opmerkingen bij deze maatschappij.
Het enige dat ik erover wil zeggen dat de vlucht van Hong Kong nog eens ruim 5 uur duurt.
Dus eerst vliegen naar HK, een tussenstop van 3 uur en daarna nog eens ruim 5 uur in het vliegtuig zitten. Dat viel erg tegen !!!
De service aan boord is prima
prijzen zijn concurerend
Maar ik denk dat je dagelijks de prijzen moet controleren zodat je een goed vergelijk hebt met andere maatschappijen die ook voor een goede prijs naar Bali vliegen

groetjes
JP

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

janp013
User
spacer line

Vlieg overmorgen met KLM naar Bali voor 729,-- p.p.
Tickets in mei dit jaar gekocht

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,148 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com