indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

Beste allemaal,

Even een vraagje. Ik woon nu drie jaar in Indonesie en ben tot nu toe voor ziektekosten verzekerd geweest via mijn partners werk. Dit gaat volgend jaar ophouden en zit nu met een dilemma.
Ik heb gekeken en geinformeerd bij Ooms en zilveren kruis, maar daar kan ik me niet verzekeren, aangezien ik al drie jaar uit NL uitgeschreven ben.

Een Indonesische verzekering (bv. Allianz) gaan, denk ik, ook lastig worden, aangezien ik geen KITAS heb, maar een social budaya/business visum en het er ook niet naar uitziet dat ik een KITAS kan krijgen in de toekomst.

Dus.. ik denk dat mijn enige optie een Internationale verzekering (aangevuld met een repatrierings verzekering) is. Heeft iemand hier ervaning mee of kan mij een naam geven van een goede verzekerings maatschappij?

Ik weet dat de kosten van zorg hier niet hoog zijn, maar wil het risiko niet nemen om onverzekerd door het leven te gaan..

Alvast bedank!

Carola

robke
User
spacer line

Hallo Carola,

Dit begrijp ik niet. Juist OOM verzekeringen zijn voor mensen die uit Nederland zijn uitgeschreven.
Ik kan je ONVZ adviseren. Een solide maatschappij. Kijk maar eens op hun website.

succes

simpati
User
spacer line

aangezien ik geen KITAS heb
Ik geloof niet dat het een probleem is, een verzekering als die van Allianz kan je wel nodig hebben voor een KITAS.
Kijk voor de premie eens op:
http://www.allianz.co.id/AZLIF(...)ds/Premium+Table.htm
Succes,
Jan

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

On 11-09-2010 02:16 robke wrote:
Hallo Carola,

Dit begrijp ik niet. Juist OOM verzekeringen zijn voor mensen die uit Nederland zijn uitgeschreven.
Ik kan je ONVZ adviseren. Een solide maatschappij. Kijk maar eens op hun website.

succes

De voorwaarden van OOM zijn dat je je niet langer dan 2 jaar kunt verzekeren.. Bedankt voor je tip over ONVZ.

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

Heb het verkeerd begrepen van OOM. T kan inderdaad langer dan twee jaar...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,241 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,691,404 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com