indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Over enkele maanden gaan wij weer naar Bali en verblijven een tijd in Sanur.
Het is nu een 2 tal jaren geleden dat we daar zijn geweest, dus waarschijnlijk ook wel nieuwe, vernieuwde restaurants.
Wie heeft er goede tips? Hoeft niet superduur te zijn, wel lekker eten en gezellig.

paulana
User
spacer line

Daar is al zoveel over geschreven....even intypen en je vindt alles

Oh ja Carrefour is al verkocht! aan Chinezen.... Emoticon: Party!

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

wat heeft Carrefour te maken met dit onderwerp over restaurants?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik weet het.
Niks, dat omschrijft het wel. Emoticon: Party!
En weer on topic.

It's only kinky the first time.

paulana
User
spacer line

Carrefour heeft verschillende goede restaurants, en is niet ver van Sanur.

dat laatste was een speling met de parfum remember?geurtjes in flesjes

Maar serieus je kunt goed eten bij CF, vooral Thai en Japans, het eten wordt op een hete plaat bereidt en het is schoon,

Om Swastiastu

spacer line  

On 09-09-2010 17:54 paulana wrote:
Carrefour heeft verschillende goede restaurants, en is niet ver van Sanur.

dat laatste was een speling met de parfum remember?

Maar serieus je kunt goed eten bij CF, vooral Thai en Japans, het eten wordt op een hete plaat bereidt en het is schoon,

Da's waar. Het Japanse eten bij Koki Tepanyaki en het Indonesische / Thaise eten bij restaurant "Solaria" in het gebouw van C4 is kwalitatief goed. De ambiance / sfeer is - zeker bij die Japanner die aan het einde van de "eet-straat" zit - echter ver onder de maat. Je gaat daat niet heen om "gezellig te tafelen".

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

paulana
User
spacer line

AmedEB is deskundig, hij kan het weten, heeft zelf een hotel anex restaurant!!!!! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Chris
User
User icon of Chris
spacer line

Restaurants waar je lekker en tegen een redelijke prijs kunt eten zijn:

Komilfo (nu 1 jaar geopend) in de Jl Duyung aan het strand naast Hyatt Hotel. Wordt gerund door een belgisch echtpaar.

4X4 in de Jl Tandakan, naast KKN. Een beperkte kaart maar erg goede kwaliteit.

Bij KKN is het ook goed eten, m.n. smakelijk gekruide vis. En erg goedkoop.

cornelie
User
spacer line

Restaurants in Sanur:
Het Restaurant van hotel Tamukami: Alice's Restaurant. Leuk, goed en vaak life muziek.
Kijk voor het adres even op de site, het ligt ter hoogte van Hotel Respati.
Bonsai Cafe: aan het strand, ook ter hoogte van Respati. heerlijk met je voeten in het zand. meestal erg gezellig.

Pascal.F
User
spacer line

Komilfo is inderdaad heel goed ,gezellig en bij prijs en de Bintangs goed koud Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! .
Ook aan het strand en150 m van Komilfo richting zuiden ,een klein restaurantje waar de buitenverlichting in vogelhokjes geplaats is.
Heel lekker eten (o.a visschotel )

spacer line  

In mei 2010 gingen we 3 avonden op rij (en dat is absoluut niet onze gewoonte) naar KAYU MANIS . Dit is een klein sfeervol restaurant in de buurt van de avondmarkt, in een zijstraat welke naar de BYPASS leidt. Het is enkel 's avonds open. Het eten is zoooo lekker, Aziatische keuken maar toch heel verschillend van de andere restaurants en dat voor een zeer redelijke prijs! De dienster is supervriendelijk (maar das overal in Bali), je kan de keuken door een raam bekijken (hygiŽnisch!). We vonden het via 'tripadvisor', het ligt nl niet langs de hoofdstraat. Volgens tripadvisor dien je op voorhand te reserveren maar in de maand mei was dit niet nodig. Alvast smakelijk!!!

Het restaurant van hotel TAMUKAMI is zeker ook lekker, wel een hogere prijsklasse

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Heel tof, al die leuke tips. Het Alice's restaurant van Tamukami kennen wij al heel lang, ik denk van de eerste keer dat ik naar Bali ging. Het is er inderdaad heel lekker en gezellig. Wij zijn daar al zoveel geweest, dat we de menu al goed kennen en daarom vinden we het fijn dat we ook eens op een andere plaats kunnen eten. De carrefour is niet bepaald een plaats waar we s'avonds nog naartoe zouden gaan om te eten. Dit is goed na uw bezoek aan de carrefour tijdens de dag (rond de middag), waar je wel iets kunt eten. Maar s'avonds willen we wel iets rustigers, waar je gezellig kan eten in Sanur zelf, aangezien we daar verblijven, dus niet te ver.
2 jaar geleden vonden wij Warung Pregina in JL Danau Tamblingan. Het was daar ook wel goed en lekker. Ook cafe Batu Jimbar is heel goed, maar ook wat duurdere prijsklasse.

ron broens
User
spacer line

Wel heel lekker indo food heeft Cafe Batujimbar hoe het overige westers eten daar Emoticon: Nooo smaakt dat is niet belangrijk toch

paulana
User
spacer line

In de Galeria Bypass, kun je in de avond heel leuk dineren, op de open binnenplaats, er zijn veel verschillende restaurants van Italiaans-Spaans-Mexicaans ed. ook de Europese en Indonesische keuken! Dekarre, dit is geen grap, dat zou wel erg flauw van me zijn!

De prijzen zijn heeel redelijk tot goedkoop en niet iedereen weet het, het is gekomen na de recente verbouwing, en je zit lekker buiten, gaat het regenen, wat jammergenoeg bijna iedere dag het geval is met harde wind, haalt het bedienend personeel heel snel je eten naar binnen, waar het dineren verder kan gaan. Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Paulana: Is dit dan de Galeria aan het rond punt, nog een eind voor je in Sanur bent; als je vanuit de richting luchthaven komt, moet je dan rechts afslaan voor Sanur?
Twee jaar geleden was men daar met grote verbouwingen bezig.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dekarre,
Bij de simpangsiur of patung kuda tegenover BIMC.

Shalom

paulana
User
spacer line

Op 13-09-2010 16:38 schreef dekarre:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Paulana: Is dit dan de Galeria aan het rond punt, nog een eind voor je in Sanur bent; als je vanuit de richting luchthaven komt, moet je dan rechts afslaan voor Sanur?
Twee jaar geleden was men daar met grote verbouwingen bezig.

Yep die bedoel ik Emoticon: Party!

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Dekarre, ik begrijp heel goed dat je in Sanur wilt eten, maar het is vind ik heel duur geworden, misschien denk je er anders over, als je vacantie hebt.

wij wonen hier in oost-bali en boodschappen in DPS, na Makro of Carrefour gingen wij ook in Sanur eten bij Trophy, het eten was goed en te betalen, de laatste keer moesten wij voor hetzelfde gerecht ,zonder alcoholische drankjes,40.000 meer betalen en daar bovenop nog eens tax, wat de vorige eigenares niet berekende, dan wil je de vriendelijke ober ook tip geven, dus reken maar uit 2 x 40.000 + tax + fooi dat is niet leuk.
bij carrefour hebben ze een gratis shuttle-bus, de restaurants in Galeria weet ik niet, maar het zijn concurenten geworden Hypermarkt-Galeria dus...

en heel vaak live muziek wij hebben vorige week, heerlijk gegeten voor de man 20.000
rp. en daar kan ik niet voor koken...nou ja kan misschien toch, maar levensmiddelen
zijn ook veel duurder geworden Emoticon: Nooo

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Paulana, bedankt voor deze leuke tip. Dit zullen we zeker eens proberen als we in Bali zijn. Maar dan vergeet je ook dat we het vervoer naar/en terug ook nog moeten betalen. Dit kost met een taxi ook wel iets. Waarschijnlijk heb jij wel een eigen driver of eigen vervoer denk ik. Wat bedoel je ook nog met een gratis shuttle-bus? Is er gratis vervoer tussen Sanur en de Carrefour?

paulana
User
spacer line

Dekarre, mijn man is mijn driver, maar hij Rainer mijn man dus, heeft die gratis shuttle ook in Sanur gezien, zegtie net, maar voor alle zekerheid wil ik het deze week = morgen-overmorgen even vragen en dan post ik dat hier even, maar ook de restaurants en hotels, organiseren gratis vervoer, en mijn man zegt ook de Galeria, ja ze moeten toch wat om de clientele binnen te halen bij deze horror-prijzen.

Als ik iets weet , krijg je een posting van me okay

groetjes Paulana Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

paulana
User
spacer line

Dekarre waar zitten jullie in Sanur, of is dit een in-discrete vraag? Emoticon: Party!

Om Swastiastu

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Wij zitten nu in BelgiŽ, maar gaan begin januari naar Bali. Eerst enkele dagen in hotel, dan voor een week naar Lovina en dan verblijven we 1 maand in een villa in Sanur.

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Moest er gratis vervoer zijn vanuit Sanur zou dit zeker meevallen om daar te eten.

paulana
User
spacer line

Hallo Dekarre, zoals beloofd heb ik even navraag gedaan bij Carrefour en Galeria,
bij CF werkt het zo: als je inkopen hebt gedaan, kun je de gratis shuttle nemen naar het bus-station in DPS, op mijn antwoord die bus heeft mijn echtgenoot in Sanur gezien,
kreeg ik, ja daar woon ik in de buurt, dus prive, Galeria had deze busjes ook,maar het rendeerde niet, dus hebben ze het weer afgeschaft, jammer, ik had je graag een positiever antwoord gegeven!!

Groet Paulana

en een heel fijne vacantie, lees ik wat over vervoer (gratis) restaurants, geef ik nog een posting.

Om Swastiastu

spacer line  

Voor mij is een van de betere restaurants in Sanur nog altijd "Kopi Bali House", aan de Jl. Bypass in Sanur, dus lekker "uit de loop" van de meeste toeristen. Zeer uitgebreid menu, van lokale gerechten (heerlijke rawon en soto ayam) tot westerse maaltijden en desserts. Prijzen: heel goed, zeker gezien de kwaliteit.

Bovenal, geserveerd in een schone ruime - ook rookvrij !! - ,met normale (geen TL-balken) verlichting, echte tafels en stoelen, goede airco, kranten en tijdschrijften hoek, schone toiletten en een zeer schone keuken (zelf rondgeleid). Goede / makkelijke parkeergelegenheid. Bestellingen vanaf 1 tafel worden tegelijkertijd uitgeserveerd i.p.v. het standaard Indonesische systeem van omstebeurt een beetje.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,247,769 topic views - 221,691 posts - 13,475 topics - 15,939 members - last post @ 18-08-2017 22:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,829,409 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com